Cases
Sådan hjælper vi vores kunder
Blogs
Simple, praktiske råd til din rapportering
Vores Power BI-model
Køreklar rapportering til din virksomhed
Finans
Simpelt og præcist finansoverblik
Lager
Overskuelig og effektiv lagerstyring
Indkøb
Foretag indkøb på optimal vis
Salg
Et handlingsrettet redskab til sælgeren
Case: ZiboCare
Fra komplekse data til simpel indsigt
Case: Nowocoat Industrial
Sådan malte vi grønne tal endnu grønnere
Case: The Army Painter
Vild vækst via værdiskabende rapportering
Case: ECOOKING
Minimalt manuelt ERP-arbejde via BI
Inflation og stigende kostpriser
Beskyt dit dækningsbidrag
Kundetyper i Business Central og NAV
Tre tips til at gøre det selv
Få lagerværdien til at stemme
Få nemt styr på den
Åbne ordre og tabt fortjeneste
Undgå tabt fortjeneste vha. simple principper
Dimensioner i Business Central og NAV
Et undervurderet værktøj i NAV/BC
Microsoft Business Central
Brugervenligt ERP-system
Microsoft Power BI
Program til datavisualisering- og analyse
Tips og tricks til din virksomheds rapportering
Kundetyper
Sådan inddeler du selv dine kunder i Navision og Business Central
80% af vores kunder har brug for at kunne inddele deres kunder i grupper; ofte i forskellige variationer af temaerne privat, offentlig virksomhed, OEM, håndværker, stat, osv. Men hvor er det felt, kære Microsoft? Vi har fået attributter på varerne, og tak for det. Men på kunder – ingen hjælp. Du kan heldigvis gøre det selv.
Lagerværdi
"Vores lagerværdi stemmer ikke..." – Jo, det gør den altså
Et ofte hørt udråb fra kunderne er ”det stemmer ikke”, hvortil vores første reaktion altid er ”forkert - det stemmer altid”. Det kan godt være, at lagerværdien ikke giver det tal, som du forventer. Men det er ikke systemets skyld. Årsagen til fejlen skal tit findes i manglende kendskab til, hvordan Business Central og Navision beregner kost- og lagerværdi.
Kostpriser
Beskyt dine kostpriser fra den stigende inflation
For mange virksomheder stiger kostpriserne, uden at salgspriserne følger tilstrækkeligt med. En af vores kunder beskriver det som, at hans virksomhed taber terræn til kostpriserne. Og det er desværre endnu et kedeligt eksempel på, at inflationen har sat sit præg på vores dagligdag. Problemet kan dog afhjælpes med korrekt rapportering.