Siden The Army Painter blev grundlagt i 2007, har den midtjyske virksomhed oplevet en svimlende vækst på over 30 procent per år. Der har med andre ord været fart på.
Som så mange andre succesvirksomheder sætter The Army Painter kunden først; blandt andet har The Army Painter altid lagt vægt på aldrig at være stock-out. Det skabte et behov for præcis og agil rapportering for The Army Painter, der bruger Business Central som ERP-system – og det var her, vi fra Visuel Data kom ind i billedet i 2021.
I starten af samarbejdet med The Army Painter valgte vi straks at opridse deres væsentligste ønsker og udfordringer:
- Forbedring af forholdet mellem kapitalbinding på varelageret og leveringssikkerhed til kunden
- Bedre indsigt i kundebasens evigt ændrende efterspørgsel
- Kapacitetsplanlægning af mennesker, maskiner og lager
Alt beror på et stærkt fundament
Da vi fik defineret The Army Painters udfordringer, gik vi metodisk til værks. Vi tog vores egen standardmodel og rapporteringsfilosofi i Power BI og tilpassede dem til The Army Painters strategiske målsætninger.
På den måde fik vi skabt et stabilt datafundament, som dagligt imødekommer The Army Painters udfordringer og ønsker. Løsningen giver os samtidigt mulighed for at være proaktive og opdatere The Army Painters rapportering i takt med, at vi videreudvikler vores standardmodel.
Tæt dialog og implementering
Når vi implementerer vores løsning hos en ny virksomhed, gør vi en dyd ud af at føre en tæt dialog med de relevante interessenter. Implementeringsfasen er dog aldrig rigtigt ovre for en vækstende virksomhed som The Army Painter.
Vi har afholdt – og afholder stadig – workshops, ugentlige statusmøder og sparring med The Army Painters interne eksperter. Skal vi eksempelvis hjælpe produktionen med kapacitetsplanlægning, sker det i tæt samarbejde med produktionsledelsen og medarbejderne for at identificere flaskehalse.